خیمه کششی

شایدنام خیمه نامی آشنا باشد که از گذشته های دور بوده است که امروزه با شکل های مدرن و جلوی زیباتر و متریال های امروزی جان دوباره ای گرفته است.

این نمونه خیمه های کششی از پارچه های pvc با ضخامت و وزن های مختلف و سازه آن از آهن و برای مهار آن از کابل های مقاوم استفاده می شود که بستگی به ابعاد و اندازه و شکل هندسی آن جنس و ضخامت پارچه و آهن مصرفی تغییر می کند این خیمه های چادری اغلب از ستون های فلزی استفاده می شود.

خیمه های کششی برای باغ تالارها رستوران ها اماکن زیارتی و حتی برای استراحت گاه ها برای مسافران بین راهی استفاده می شود خصوصیات این سبک چادر جلوگیری از اشعه خورشید بارش باران و گرد و خاک می باشد که به دلیل جنس و طراحی خیمه تهویه هوای آن به خوبی انجام می شود و در روز بسیار روشن می باشد وبرای زیباتر شدن و روشنایی شب میتوان از ریسه در زیر چادر استفاده کرد.
این نمونه خیمه کششی برای سالن های باغ تالار هم جلوه زیبا و هم کاربرد بالایی دارد که بسته به سلیقه و مساحتی که کار قرار است اجرا شود در ابعاد و اشکال مختلف اجرا می شود.
شرکت خیمه سعید در سال ۹۵ در باغ تالاری در تهران با مساحت ۶۰۰متر و خیمه هشت ضلعی برپا کرده است .
نمونه کار دیکر در سال ۹۶ در گرمدره کرج برای باغ تالار به عنوان چای خانه تالار از ۰ تا ۱۰۰ انجام داده است .
در طرحی دیگر در داراب استان فارس با مساحت ۸۰۰ متر در باغی برای پذیرایی اجرا شد.
کار دیگر خیمه کششی ما در چند کیلومتری اراک خیمه سفید با کلاهکی سبز رنگ برای زائران میقات رضا که به درخواست خود کار فرما به شکل مستطیل اجرا شده است.

 

مطالب مرتبط